Hoe jouw bedrijf zijn identiteit moet positioneren hangt erg veel samen met de doelgroepbepaling. Wanneer al jouw klanten aangeven meldingen en nieuws alleen nog maar via de e-mail te willen ontvangen doe je er onverstandig aan handgeschreven ansichtkaarten te versturen. Hoewel, een onderscheidend vermogen ten opzichte van de concurrentie kan jou ook helpen de doelgroep direct aan te spreken.
Hoe jouw bedrijf zijn identiteit moet positioneren hangt erg veel samen met de doelgroepbepaling. Wanneer al jouw klanten aangeven meldingen en nieuws alleen nog maar via de e-mail te willen ontvangen doe je er onverstandig aan handgeschreven ansichtkaarten te versturen. Hoewel, een onderscheidend vermogen ten opzichte van de concurrentie kan jou ook helpen de doelgroep direct aan te spreken.
Succesformule
Het is helaas niet zo dat wanneer we een bedrijf in een grote trechter stoppen en er een sausje overheen gieten we er aan het einde van het proces een optimaal presterend bedrijf uithalen. We weten dat het belangrijk is om dicht bij jezelf te blijven wanneer het om de bedrijfsidentiteit gaat, maar dat de communicatie ook met de huidige tijdsgeest mee moet gaan.
Voorbeeldje
In het geval van een supermarkt kun je zeggen: leuk en handig dat ik nu voorin de zaak bloemen kan kopen, maar dat maakt je niet opeens een gespecialiseerde bloemenzaak. We houden de advisering daarom dichtbij de corebusiness, terwijl jij in de communicatie uitstapjes kunt maken naar die handige bloemenservice. Zou je dit niet doen dan ben je de complete identiteit als supermarkt kwijt.
Het DNA-traject helpt
In een DNA-traject adviseren wij bedrijven over alle aspecten die kunnen helpen bij het versterken van de positionering in de markt. Dit deden wij ook voor Blueprint Eyewear. Lees hoe zij voldoende financiƫn binnenhaalden om hun dromen te verwezenlijken.