Bel ons
+31 (0)35 699 32 60

Nieuwsblog

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws.
2 minutes reading time (340 words)

Over hoe je nóg meer uit je bedrijf kunt halen...

de-coop-en-haegen-meer-uit-bedrijf-halen2

Ondernemers zijn superhelden. Elke dag opnieuw houden ze veel verschillende ballen in de lucht: nieuwe klanten werven, personeel aansturen, bestaande klanten tevreden houden en ontelbaar veel grote en kleine zaken meer. Het is niet meer dan logisch dat, vanuit een ander perspectief naar het eigen bedrijf kijken, er dan soms zomaar bij inschiet. Terwijl dit wel ontzettend belangrijk is in een steeds veranderende markt.

Het succesverhaal

Kees Koopmanschap van De Coop & Haegen vertelt: 'Een mooi voorbeeld vind ik het verhaal van een ondernemer die tot 3 jaar geleden met name actief was in de wereld van haarwerken bestemd voor mensen die als gevolg van bijvoorbeeld een chemokuur tijdelijk kaal werden. Gelukkig staan de ontwikkelingen binnen de medische wereld niet stil, wat betekent dat de vraag vanuit de markt voor deze ondernemer veranderde, omdat kaalheid na een kuur niet langer een vanzelfsprekendheid bleek. Vanuit een zakelijk oogpunt werd het voor deze ondernemer tijd voor een omslag. Na een aantal sessies werd al snel duidelijk dat er een switch moest worden gemaakt van een aanbod met een medische uitstraling naar een aanbod gericht op een meer cosmetische uitstraling. Inmiddels worden er al enkele jaren succesvol haarwerken verkocht aan vrouwen die (blijvend) lijden aan haarverlies.

Kijk vooruit

'Bovenstaande ondernemer heeft het duidelijk begrepen: als je markt verandert dan verander je mee. Dit betekent wel dat je zo nu en dan uit de waan van alledag moet stappen om te bekijken waar je met je onderneming staat. En waar je naartoe gaat in de komende jaren. Zeker nu de economie weer in de lift zit. Kun je nu al inschatten dat de marktvraag gaat veranderen? En wat doet dat dan met jouw aanbod? Hoe kun je er nú voor zorgen dat je ook dan nog aansluit op de vraag in de markt? Ondernemers moeten vooral leren om van buiten naar binnen te denken. Bijvoorbeeld door in gesprek te gaan met de klant zelf. Gewoon durven vragen waar hij behoefte aan heeft is de eerste stap naar een nog groter superheldenresultaat met elkaar', aldus Kees.

Succesvol ondernemen: leer van buiten naar binnen ...
Kom naar onze Zomerborrel op 29 juni!